- Zabawa z tangramem - dzieci siedzą w kole na dywanie, nauczycielka pokazuje papierowy kwadrat i pyta co to za figura. Następnie wyjaśnia co to jest tangram
- to kwadrat podzielony na kilka części, każdą z nich nazywamy kamykiem - tan. Pochodzi z Chin, gdzie znany jest od 4 000 lat. Od 200 lat znany jest w Polsce.
· Nauczycielka demonstruje w jaki sposób otrzymujemy tangram
· Dzieci składają i tną kwadrat wg instrukcji
· Nazywają otrzymane figury, określają ich wielkość
· Tworzą zbiory figur na podstawie dwóch cech: kształtu i wielkości
· Przeliczają figury
· Odkładają figury na stoliki
- Zabawa ruchowo-naśladowcza Pokaż figurę
- Na przerwę w muzyce dzieci własnym ciałem lub dobierając się trójkami, czwórkami – pokazują wymienioną przez nauczycielkę figurę,
- Wypowiedzi dzieci: jak wygląda zamek? Kto w nim mieszka?
- Słuchanie wiersza D. Gellner - Śmieszny zamek
W ciemnym kącie, ogłoszenie w złotej ramie:
Pełnym kurzu, ZATRUDNIMY:
Śmieszny zamek 1. Tłum rycerzy
Jest na wzgórzu. 2. Smoka, który zęby szczerzy
Wszyscy, którzy 3. Pazia
W nim mieszkali, 4. Króla
Dawno gdzieś 5. i królową
Pouciekali. I zaczniemy bajkę nową!
Więc na starej wisi bramie
- Układanie śmiesznych zamków z własnych tangramów , naklejanie na kartkę, dorysowywanie ich mieszkańców.
mgr Lidia Kotula